måndag, januari 07, 2013

Sparken

Jag har ju jobbat ett bra tag för att göra huset klart inför försäljning.
Tror det är lite som när man planerar inför första barnet... Man vill att alla omständigheter skall vara perfekta, men det är alltid nåt. Till slut får man helt enkelt bara besluta sig och tro på att saker och ting löser sig längs vägen.
Jag har slitit med olika saker som inte riktigt har funkat som det skall härhemma. Har aldrig riktigt tyckt att det det är bra nog för att lägga ut till försäljning.
Jag kommer helt enkelt aldrig riktigt till skott.
Har reggat mig hos hemverket.se och har sedan ett tag joobbat på mina uppgifter om huset inför en annons. Hemverket fungerar så att man tar hand om hela försäljningen själv. Beskrivning, fotografering, visningar osv. Hemverket stöttar, ser till att rätt papper finns och ser till att huset läggt ut på dom största försäljningssajterna.
För detta betalar man 5000 kr när huset säljs eller senast efter 6 mån.

Nu fick jag dock ett mail här om dan från Hemverket där dom skrev att dom skulle ändra sättet att jobba och om jag vill ha kvar den gamla varianten (den nya är dubbelt så dyr) så skall jag ha lagt ut huset till försäljning senast den 21 januari 2013
Och jag har inte 10 tusin att betala dom så detta är som ni förstår HELT nödvändigt att jag får klart allt tills dess.
Jag får fixa klart allt så det e fint och fungerar till den dagen nån köper huset.
Såååå ja, nu är det brådis! Det är mycket som ska ordnas med.
Idag har jag ringt en massa samtal och fotat lite.
Synd att det är så förbannad mörkt jämnt. Svårt att få bra bilder när det är som mitt i natta typ hela dagen.
Men ja...
Det var väl det som skulle till... En spark i baken. Jag har lixom inge val.
Jag MÅSTE lyckas med detta!

Sen... Tänk om det blir såld...varfan tar vi vägen då?

/tant trassel


1 kommentar:

orcid sa...

redigera i fotoshop om du tar med kameran, du kan också redigera direkt i kameran...jag kan de tpå min i alla fall. kolla det.

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...