lördag, januari 05, 2013

R.I.P Anders Carlberg

 


Idag lämnade Fryshusets fader, Anders Carlberg, in nycklarna till jordelivet.
Ävenfast jag inte på långa vägar vet exakt hur mycket han, hans arbete, engagemang, brobyggande och hans eldiga själ, egentligen har betytt för ungdomar och för Sverige i stort så är Anders en människa som jag, sedan jag först hörde om honom och Frysen, har haft en enorm respekt för.
Kan bara tänka mig vikka spår han och hans arbete har satt i många människors liv.

"Hans budskap har ibland varit kontroversiella och bygger i huvudsak på att samhällets tillstånd står och faller med vår förmåga att skapa relationer och tillvarata människors egen kraft och förmåga till förändring"

Önskar så att jag själv kunde vara en människa som på riktigt brinner för en sak. Som kan vara med att förändra, beröra och sätta spår.
Jag får verka där jag står, bland dom människorna som finns runt mig.
Tänk själv... Vi sätter avtryck var vi än går fram. Vilka avtryck du väljer att sätta i andra människors liv kan ha avgörande betydelse.
Nu menar jag inte att vi måste gå och spela små helgon jämnt utan jag påminner mest mig själv om att tro på att jag i det lilla kan sätta fina avtryck i människors liv.

Läs gärna på Fryshusets hemsida där dom har skrivit om hur dom minns Anders.

/tant trassel

Inga kommentarer:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...