tisdag, januari 08, 2013

Den viktigaste resan

Vid denna tid för exakt ett år sedan på dagen, landade Simon, jag och mina barn hemma i Danmark hos mina föräldrar.
Vi åkte hem eftersom pappa hade ringt nån vecka innan och berättat att mamma inte har annat än några veckor kvar i livet.
Det var min och mina barns sista resa hem till min mamma.
Jag är fortfarande tacksam till alla som gjorde det möjligt att resan blev av för både mig och barnen.
Simon åkte hem med ungarna efter en vecka så jag kunde stanna kvar med mamma.
Dom dagarna betydde allt!
Det var jävligt tufft. Både att se henne, prata klart med henne, umgås med henne, ta hand om henne, skratta med henne...älska henne.

Tänk att det har gått ett helt år.
Är mest glad att hon såg att jag var lycklig där jag var i livet. Faktiskt. Vet att det gav henne ro att släppa taget sen.


/tant trassel

1 kommentar:

orcid sa...

Älskade Karina.

ett år är en långt tid och ändå så kort. jag är också glad att hon såg dig lycklig innan hon släppte taget. hon finns inom dig alltid och en dag kommer du blir lycklig igen...vägen må kännas lång men du ska se att du kommer igenom det tids nog, du ÄR din mammas dotter <3

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...