söndag, januari 06, 2013

Liv i luckan

Jag är en dubbelt människa.
Lika dåligt som jag kan må av att ha människor runt mig lika dåligt kan jag må av att lulla runt härhemma själv med ungarna. Försöker aktivera mig på olika sätt. Utsätta mina tankar för viktiga världsfrågor som kan överrösta allt som får mig att känna att jag inte kan andas.
Men ibland vet jag bara inte vad jag skall bjuda mina tankar på och då är det bättre att fylla huset. Särskild med barn. Dom kräver min uppmärksamhet och jag får ha fokus på att dom skall må bra.
Igår fick jag hem lekkompisar till båda ungarna och dessutom en kompis till mig o hennes två barn. Så vi var 6 barn och två vuxna som umgicks, fikade på hembakade Dumlekakor och sprang runt runt runt i nån vild tafatt-lek.
Så befriande det kan vara med lite liv.
Och dumlekakorna var väääldit goda :)

/tant trassel

Inga kommentarer:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...