måndag, augusti 10, 2009

Påen igen.

Gasen i botten. Nu är det måndag. (ja jag vet... det är onsdag men jag hade glömt bort att jag hade börjat skriva detta inlägg, så...)

Lördagen hade vi planerad in Skojlandet, Örebro.
Vi var där själva eftersom alla andra i Sverige var hemma i sina trädgårdar och njöt eller vid stranden. Själva var det en omöjlighet att vara hemma i njuta då vi i så fall skulle bli uppätna av myggor.

Var inte på Skojhumör direkt men Rolle agerade lekfarbror och mamma mjuknade så småning om.
Rolle hade innan vi åkte hemifrån påstridigt krävt att Zion skulle va utan blöja eftersom det är det vi håller på att träna på medan jag tycker att åker vi bort till ett främmande ställe vill INTE jag stå där med kiss o bajskaos bara för att Zion haft för roligt för att komma på att han skulle på toa.
Men men... Jag skall inte va den som är den.
Dock var det ändå jag som fick stå där å försöka tvätta av pojken och alla hans kläder när han hade skitit ned sig för båda benen och på golvet i nån bollhall.
Han trampade runt på toan med skit under fötterna och jag var nära att gå i panik... och Zion såg ut som han skämdes ihjäl tyvärr :(

Men utöver det så var det nåt annat som var hämskt intressant med Skojlandet.
Det var som ett stort loppis!!. -fast man kunde in köpa prylarna.
Bilderna ligger på Rolles telefon så jag skall fixa fram dom bara, så ska ni få se.

Just det--- påväg till skojlandet stannade vi till på ett nytt loppis. Fyndade lite som jag kan visa er sen.

På lördag kväll var jag bjuden på lokal fest! En masse nya ansikten och en del som man pratat med nångång förr.
Hade en jätte trevlig kväll medan Rolle var snällisen som var hemma med barnen.

Söndag ... va gjorde vi söndag??... just det... vi badade!! Japp. Första gången i år var jag i vattnet :) Riktigt skönt faktiskt.

Nu skall jag kolla lite på några småsaker jag hittade på Kupan idag.
Fotar sen.
Pössar
/tant trassel

Inga kommentarer:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...