tisdag, augusti 11, 2009

Bildkavalkad

Har fotat lite av det jag har hittat på senaste tiden.

Igår kom ett brev från http://saax.blogspot.com/ med ett jätte gulligt uggletyg. Sara hade klippt lite i tyget som hon skulle använda till en lampa, men det räcker nog till mig för att göra en tygtavla. Har lite funderingar och planer. Får se var det landar.





Sen för ett tag sen var jag i Askersund med jobbet. Dom var så snälla att släppa iväg mig på ett loppis och där hittade jag 5 jätte fina, tjocka, LÅNGA gardinlängder för 300 kr. Tyckte det var värd det eftersom dom var i så pass fint skick!
Då hade jag fått en längd på köpet dessutom.



Dessutom hittade jag en stor tygbit (hopvikt på bilden. Exakt likadan på andra sidan) med sjötema. Den hade nån konstig missfärgning som nästa gömde sig i tyget... ser ni den? HON hade iaf inte sett den, så hon sänkte priset på den på en gång. Då tog jag den :)



Sis men inte minst en fin keramiktavla för 30 kr. Ni vet ju... jag å keramiktavlor... om det är RÄTT tavla vill säga :)




Och sen lördag var vi på ett litet loppis och där hittade jag denne keramiksvala för 5 kr. Jätte söt!



Och sen fick den lilla ugglan jag fick till min födelsedag av Orcid, en kompis. Ser mest ut som två tuttar som sticker rakt ut, men man ser ju ugglan bakom lixom :)




Idag på Kupan, Laxå hittade jag en jätte vacker bordslampa som jag plockade på mig bums.
Den kommer passa bra till skrivbordet jag skall ställa upp sen... när jag orkar ta tag i det *host*


Så. Då var ni lite uppdaterade :)
Nu skall jag åka å fika.
Kram så länge
/tant trassel

5 kommentarer:

orcid sa...

kul å se att ugglan fått en polare:) men jag funderar på missfärgningen på tyget.....jag vet inte om jag ser det...är det ena snäckan?

Karina sa...

längst 'upp' i bilden, fast det eg är ner på tyget *snurrig* i mitten ser du ett mörkare parti på sjögräset.. och sen en fläck lite längre uppe i överkant på sjögräs och stenar...

Sara sa...

Heeej!!!!

Vad roligt att du gillade paradhandduken med ugglerna. Ska bli kul att se vad du gör med det. Såg en stor samling ugglor på blocket ifall du samlar .)...mvh Sara

orcid sa...

ja nu ser jag det:) trodde det skulle vara sådan skiftning:D

Tant Trassel sa...

Sara. Hahaha... oj ja, va många. Känner igen en del av dom.
Skulle nog aldrig köpa hela samlingen men jag har hörde av mig till henne igår å sa att hon skulle höra av sig om hon ville sälja delar av samlingen.
Hon mailade tillbax å sa 'hur mycket vill du ge?'
haha
NEJtack... jag vill inte HA alla :) Bara vissa.
Nåja. Får väl se om jag kan modelera henne lite.
Tack för tipset.

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...