måndag, augusti 24, 2009

En ny vecka

Då var vi igång. Satte igång redan igår när jag åkte till jobbet för att jobba natten där.
Natt på mitt jobb innebär att man jobbar från kl 20:15 sover från kl 23 typ till kl 06:30 och jobbar till kl 08:30. Under natten vaknar man vid larm osv.
Inatt var det lugnt, så det var skönt. Men på morron var det en personal kort. Sa ja till att jobba till slut, men tur som var behövde jag bara stanna till 09:30 ... en timme längre asså eftersom kvällspersonalen valde att jobba hela dan.
SKÖÖÖNT
Nu sitter jag å Rolle på kondiset i Laxå med varsin laptop och 'umgås'.

Ikväll skall jag åka till mullhyttan för att kolla på traktens damlag i fotboll. Har starka funderingar att börja spela jag mä. Vill verkligen röra på mig! Detta borde vara ett bra sätt. Man kan ju gå på träningarna men skita i matcherna!
Blir nog bra. Får börja med att spana in dom och sen tränga mig på nästa torsdag eller så.

Skall ju handla lite först. Måste ju ha nåt på kroppen. D finns Stadium outlet i Örebro. Skall nog glida där förbi imorn efter skolan.
Sen har jag lagt bud på ett par fotbollsskor på tradera. Är lite osäker på om det är dubbar under men jag chansar för 77 kr :)
Hon har inte hört av sig efter jag mailat.

Well... snart skall ungarna hämtas. Funderar på om man skall sticka till grillen å tjacka lite käk? *tuff tjej*

Kram så länge!
/tant trassel

8 kommentarer:

Hello sa...

Bara så du vet så är du eftersökt på vår aff-sida ;)

Karina sa...

jasså?
Skall väl titta in där då :)
/k

Marie sa...

Jag fascineras så av allt du hinner med! Det ska bli intressant att följa hur fotbollskarriären går! Synd att inte Hasselfors har kvar sitt lag, vi blev för få... Tror på fotbollsidén faktiskt. Har du spelat förut?

gabbe sa...

oh jag skulle så gärna börja spela fotboll igen, det är så himla roligt!!

Tant Trassel sa...

men BÖRJA då! eller går d inte?
Marie: Jag hinner bara dom dagarna jag hinner lixom. Mest för kondisen lixom...

Marie sa...

Men du, då skulle kanske det passa bättre med nåt inom gfk ramund? Det finns en hel del att testa på. Alex leder Pilateskurs för nybörjare på tisdagar och så finns det en del annat också. Kolla nästa Laxånytt! Att prova en grej en gång är gratis så egentligen kan du gå flera olika pass gratis, om jag inte fattat fel. För egen del ska jag fortsätta med boxercisen. Stå och slå på kuddar till bra musik. :-)

Karina sa...

Marie: jag känner dom flesta i mullhyttans damlag, det är mycket därför :)
Alex har frågat om jag vill hänga på Pilateskursen och jag har sagt ja. Vet inte va det innebär men om jag kommer igång lite är det värd det :)
Pilates på tisdagar och fotboll på onsdagar. Kommer man kunne röra sig på onsdagen tro?
:)

Marie sa...

hihi, det är bara bra om du rör på dig dagen efter... det lindrar den värsta träningsvärken som brukar komma två dagar efter... det blir värre för mig som ska gå på boxercise mån o ons... :-S Hinner väl precis bli rörlig till helgen igen hihi

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...