onsdag, augusti 05, 2009

Årets PRIDE festival

Familjen åkte upp till sthlm lördag morron för att hinna till slussen vid 13.
Det om var tanken med helgen vert inte som planerad så jag anslöt mig till Zions gudfar Magnus & hans Hasse.
Vi åkte tillsammans in till slussen där vi ställde oss och väntade på den stora fina PRIDE paraden.

Snart var det igång.
Min kamera på telefonen är ju inte den snabbaste så det vert väl inga super bilder direkt.
Men en liten kavalkad innan vi själva hoppade in i ledet och gick tillsammans med var sin flagga i handen.





















Det var 111 olika grupper i paraden i år och 350 000 på åskådarplatserna ungefär.
Förra året var det 500 000 per som kollade, men jag kan inte ens föreställa mig var dom människorna skulle få plats för jag tyckte det var mycket människor.
På Hornsgatan där den sista bilden är tagen lyckades jag ändå få syn på en gammal kompis till mig... mitt bland alla människor. Helt osannolikt!
Han fick en snabb kram och sen måtte jag fara efter Magnus & Hasse så dom inte skulle försvinna i mängden. Tur att dom är jäte långa båda två :)

Jag hade köpte biljett till festivalområdet så jag hängde där med killarna resten av dan. Jag fick träffa en masse nya människor och handlat lite fick jag oxå :)
ÄNTLIGEN fick jag tag i ett par RIKTIGA Aladinbyxor som jag bera dräglat över på http://www.beautyofindia.nu/
Dom var nämligen där på festivalområdet. Nu klurar jag på hur dom är sydda så man kan sy sånna själv. Slutar väl mä att jag får klippa upp dom och rita av. Det verkar va hur simpelt som helt. Två tygbitar ihopsydda. Inte mera än så. Men att visuellt skapa sig en bild om exakt HUR tygbitarna skall se ut är jätte svårt!

Mmm...
Man kunde även drog/alkoholtesta sig på festivalen.
Först skulle man gissa promillehallt och sen skulle man blåsa.
0,48 hade jag. Kändes som 1,5 dock :)
Läskit är att man i Danmark får köra bil när man har 0,5 promille. Sjukt. JAG skulle inte kunnat köra en bil försvarbart med min reaktionsförmåga vid en promille på 0,48. Ush...
På bilden ser jag ganska hög ut :) Fast... jag var inte d.




Tagit på ett plastdass på festivalen.


Jaha... nu är det ju så att jag sitter i skolan, så jag måste nog återgå.
Salve vänner
/tant trassel

1 kommentar:

gabbe sa...

du verkar haft roligt. hihe kan tänka mig att det är mycket att titta på. kram

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...