fredag, augusti 21, 2009

Gomorron

Strax skall jag kasta av mig gulddressen för att sätta på mig människokläder och sedan dra till Laxå å hämta upp en kompis där. Hennes dotter hade varit på psyket men bor nu hos sin morfar. Min kompis har inget körkort men vill förstås träffa sin dotter så jag har lovat att köra henne.

Sedan skall det väl bli nån typ av kräfttjosan ikväll.
I år skall jag köpa en helt egen förpackning med stjärtar för jag är sååå trött på att svärfar var ÄNDA år sitter och gnäller på att jag INTE suger ut hjärnsubstansen ur kräftan, INTE äter bajssträngen och INTE ger mig på klorna, och att han minsan skall sluta köpa kräftor till mig.
Så från å mä nu skall han inte behöva ha ångest för alla bajssträngar som ligger där å inte äts upp. Nä... nu köper jag egna.

Sitter här med en kopp kaffe och 'Ring så spelar vi' på radion. Ungarna tittar på Nicke Nyfiken och Rolle läser högt från nån mattidning.

Lite bilder från årets Hasselforskalas. Skall ju även komma ihåg att visa upp vad jag hittade på kalaset... har jag glömt.
Här är iaf Hwila, Zion & Vilgot (bästis)




Hwila i sin blus som Hello har sydd av ett gammalt gardintyg. Jätte fin!!



Hade tydligen inte fotat mera än så. Får duga :)
Kram för nu
/tant trassel

2 kommentarer:

orcid sa...

hahaha heeelt rätt att du köper egna kräftstjärtar, så blir det tyst på guuuben:D

själv ska jag ta med mamma nu och åka på loppis!!!!!!!:)

Hello sa...

Den sitter så fint på!

Ja du - egna kräftstjärtar låter som ett bra alternativ. Jag ger mig iofs på klorna, men i övrigt har vi samma angreppsvinkel...!

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...