fredag, augusti 28, 2009

Men! Ska d va så svårt?



Asså... bara ett litet inlägg? Skall det va så svårt?

Nåväl.
Veckan är över och idag har jag ledit... ja det är ju lördag lixom. Men imorn är det jobbdag *blä*
Igår fick jag tvättat klädseln till min gamla grannes syskonvagn. Vagnen står hos oss eftersom jag fixade köpet och frakten av den från sthlm och sen lovade jag att jag skulle tvätta den inför bäbisens ankomst nu i sep. Kändes så onödigt att hon som är höggravid skall står där å kämpa med en stor vagn och en krånglig klädsel *stön*
Sen skall jag sy en mysig filt till lillebror. Dom vet inte vad han skall heta än, så jag kan tyvärr inte brodera in ett namn :( Hade velat göra det men det får va.

Sen har jag som ni förstår bestämt mig för att börja spela fotboll. Ge det en chans iaf.
Har handlat lite lämpliga fotbollskläder på Stadium Outlet och har dessutom vunnit ett par fotbollsskor på tradera för 77 kr. Så jag tycker eg att jag nog har kommit ganska billigt undan... fast att det ändå blir en liten summa när allt är inhandlat.
Köpte en väska att ha alla saker i vikket Rolle tyckte var jätte onödigt, men jag tänker inte gå runt med två plastpåsar eller en gammal bag som inte har nån dragkedja som funkar.
Hur som helst så vert d mycket färg. Jag gillar ju sånt. Gröna och röda shorts, gula och gröna strumpor, gröna snören till skorna, benskydd, stöd till knät, och sen hittade jag en Diadora träningsdräkt... byxor och jacka för 99 kr! Förr pris 750 kr.
Fanns bara i gult i min strl, men det får duga :) Köpte en till Rolle oxå och ett par blåa shorts som han kan bada i sen.
Sen vert d två svarta t-shirts till oxå för jag kan ju inte springa runt i sportbh?

Så nu är jag... tror jag, helgarderad faktiskt.

Sen har jag fått frågan om jag vill vara med i en Pilatesclass. Känner att jag INTE vet vad det kommer innebära annat än att det blir JOBBIT :)
Men kör hårt... Vill ha bort fläsket.

Well... nu är det familjedax.
Puss för nu
/tant trassel

2 kommentarer:

orcid sa...

ojoj va du pysslar, ska du spela fotboll, jag gilalr ju inte fotboll men det låter ändå roligt:)

va massa fina bra kläder du hitta för sånt bra pris och JA så klart du ska ha en bag till allt!!

om du ska spela match nångång så får jag komma å skrika lite:D

Hello sa...

Tur att du gör som DU vill och inte som Rolle tycker...! Du kommer bli planens snyggaste!

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...