måndag, augusti 31, 2009

Imorn sätter det igång!



Imorn kväll är det första träffen inför Klimatpilot projektet som skall pågå ett helt år.
Vi skall äta lite go mat tillsammans tillagad av närproducerade råvaror och sen skall det väl bli en himla masse info.
Själv blir jag bloggansvarig vikket jag ju känner en hel del för :)
Skall bli så kul!

Kollade på hemsidan http://www.lamf.se/klimatpiloterna och det verkar som att ni som bor i närheten kan bli lite delaktiga i detta! Misstänker att även ni andra kan vara en del va det genom att höra av er till ansvariga för projektet.
Det står bla såhär på Klimatprojektets hemsida:

Bli "skuggpilot"
Kom och besök Klimatpiloternas stånd på torget och du kan få bli "skuggpilot". Vi hjälper dig att göra en beräkning på din egen klimatpåverkan och visar hur du kan följa piloternas utmaningar och själv testa hur du kan leva mer klimatsmart.

Det står att man skall komma till torget, men om du vill bli skuggpilot hemma hos dig är jag ganska säker på att det funkar ändå UTAN att komma till torget! Säg till mig i så fall, så fixar jag :) Vore roligt om nån ville hänga på lite granna! Ni som bor nära kan ju anta den andra utmaningen. Då kanske vi får äta go mat ihop :)

Missa inte Äppeltävlingen
Var med i Klimatpiloternas Äppeltävling och du kan vinna en kväll tillsammans med hushållen och vår klimatsmarta matexpert!

Ta med din favoriträtt gjord på äpplen till torget och glöm inte att ta med receptet! Är det tillrett av äpplen och det går att äta eller dricka är du kvalificerad att ställa upp. Juryn är alla de som besöker torget och som vill provsmaka och rösta på sin favorit.
Detaljerat program för de båda lördagarna kommer att publiceras här på miljöförvaltningens hemsida inom kort.

Mmmm... så d så.
Sen hoppas jag på att mina fotbollskor kommer med posten imorn eller senast onsdag. Det är träning då ju.

Well... nog tjat om fotboll.

Puss å gonatt.
/tant trassel

Inga kommentarer:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...