lördag, december 14, 2013

Vi firar

Här om dan hade vi ett födelsedagsbarn i byggkojan. Marcus fyllde 28 år och detta kan ju inte gå obemärkt förbi.
Vi visste att han skulle ha med sig tårta till jobbet och vi andra planerade lite i hemlighet för div småpresenter.
Själv tog jag ju och gjorde en fin mugg till honom.


Det tar en stund att göra en mugg. Först skall man ju vara nöjd med sitt arbete, sen måste färgen torka 24 timmar och sen skall den brännas i ugnen i 90 min. Så det tog min hela helg att få i ordning den :)
Men det är bra... att vara i ett konstant pysslande för det ene föder det andre.
Han måste ju ha ett kort, tänkte jag.
Så jag plockade fram Supermannen tidningen och min dymo och spånade lite.
Det slutade med ett kort som ingen annan fattar nånting av. Ni vet... interna saker.
Men jag vert ganska nöjd iaf.
Sen kom Mackan på morron och vi mumlade väl typ grattis hela gänget. Nån frågade om inte jag hade köpt present till han men jag sa att Mackan ju inte är min kompis på presentnivån så han fick nöja sig med ett grattis.
Så han förväntade sig nog inte nåt särskild av den dan... Meeen till frukosten kl 09 hade jag pyntat i kojan med ballonger ute och inne, serpentiner, ljus i säkringshållare, servetter och sugrör, spåbubblor, figurballonger och sen hade alla ställt upp presenter till honom på hans plats.


Han blev jätteställd och nästan lite rörd.
Och vi firade Marcus en lång stund där på morron. Sjöng för honom och kramade om honom.
Så skall det va. Alltid. :)





1 kommentar:

DymoSupport sa...

Hej! Vad fint att du använder din DYMO för att dekorera presenter. Skulle du vilja få också en liten present från oss - en gratis band? Skriv bara ett mejl åt helpdesk@dymo.com

Med vänlige hälsningar,

^DS
DYMO Helpdesk

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...