lördag, december 07, 2013

Nån dag så kanske...



Blir lite ledsen när jag på flera olika håll ser att människor tar varandra för givet. Upplever det bland människor i min närhet. 
Människor som skall föreställa betyda något för varandra. Människor som blir lämnade ensamma istället för att fira med den man helst vill fira med. Människor som får överge ensamma föräldrar för att den som skall föreställa vara ens bäste vän, älskare och kärlek, inte tar med allt som ingår i att bli familj med en annan människa utan på nåt sätt tror att det är ok att välja bort svärmor på julafton. 

Varför lämnar vi varandra på jul?
Varför kan vi inte försööööka ha överseende med svärmor den ena högtid om året?
Varför försöker vi inte skapa fina traditioner när alla byggstenar nu finns?!

Själv saknar jag numera traditioner. Jag har ingen att dela min jul med. Men hade det funnits hade jag gjort precist allt för att få ta del av julen tillsammans med den jag skall föreställa älska och tänker mig en framtid med. 

Och ni som nu HAR den möjligheten, ni som HAR familj, älskade...ta för fan inte varandra för givet, för kanske... kaaaanske nån dag då är det ni som sitter där och längtar efter en trygg och lugn jul utan funderingar över vad vi nu ska ta vägen denna jul. 

Jag å ungarna överlever. Vi har hem att krypa in i. Men vi längtar efter att få skapa egna traditioner. 
Och jag saknar att ge min älskade en fin julklapp. 
Tills min älskade infinner sig får jag ge mig själv en julklapp och vara glad för det jag har. Dom jag har. Att jag har. 

/tant trassel

Inga kommentarer:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...