torsdag, december 05, 2013

Flera tjejer

För några veckor sen var jag på Tjejträff med facket. Två dagar på Djurönäset på Värmdö, Stockholm. 
En otroligt underlig känsla att umgås med  20 andra tjejer som har samma yrke som jag. Man känner sig ju jämnt som enda elgumman på jorden. 
Men hey...det finns flera! :)

Kursgården Djurönäset var helt fantastiskt! 
Underbara byggnader, läcker inredning med en salig röra av design, modernt och gammalt i en smakfull röra. 
Mitt i tallskogen vid vattnet ligger det. 



Vi pratade massor, lärde oss om våra rättigheter och delade erfarenheter med varandra. 
Jag skrattade mycket, åt supergod mat och kvällssimmade lite. 





Byggnaderna förde tankarna till 60-70-talets Danmark. 
Kanske att arkitekten Anders Thalberg, White arkitekterna (tidigare ELLT)  inspirerades av dansk arkitektur när han 1979 ritade Djurönäset konferenshotell. 
Han vann en arkitekttävling med bidraget  ”Frisk luft”, avsett att stimulera kreativitet, arbetslust och välmående.

Det var tyvärr så dåligt fotoväder mest hela tiden men det var iaf en fantastisk anläggning. 
Bäst gillade jag murararbetet. 


Hoppas det blir flera tjejträffar. Det märks att det behövs. 
/tant trassel





Inga kommentarer:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...