lördag, december 21, 2013

Lite Tant Trassel kuriosa

1.   Jag är 100% dansk. 
2. Jag har bott i Sverige sedan 1995
3. Jag TROR att jag kan prata danska men tydligen låter det för jävligt ???
4. Jag skulle aldrig våga gå en utredning men antagligen så har jag nån konstig diagnos-coctail med tanke på hur underlig jag är.
5.  Jag ogillar att kolla på tv eller titta på film
6.  Jag har inget andranamn. Bara Karina. Vikket jag hatar. Jag blir dessutom aldrig äldre än 25år.
7.   Jag har kysst Danmarks skatteminister bakom hans hus när vi var 7 år. Efteråt sprang vi in till hans morsa o frågade om det var farligt.
8.       Jag hatar att vara ensam lika mycket som jag uppskattar det när jag behöver det. Det kan komma på två röda att jag bara känner att jag behöver få vara själv. Jag är rädd att leva ensam resten av livet. På riktigt RÄDD. Ensamheten gör mig till en sämre människa.
9.       Jag stötar bort människor som vill vara mig nära, som vill tycke om mig. Alla utom en.
10.   Jag har varit en övertygat troende tills dagen då mamma dog. Jag kommer aldrig prata till någon såkallad gud igen. Saknar det inte. Hatar att man lurade mamma att hon skulle bli frisk. Hatar att jag lät mig luras. Religion kan ta sig i arslet.
11.   För typ 5 år sedan vägde jag 115 kg. Det är 50 kilo sedan. Gjorde en Gastric Bypass och därefter en bukplastik och hittade MIG därunder alla kilona. Tant gömde sig bra.
12.   Min drömbil är en AMC Pacer från 1975. Den ska va röd och ha originalinredning och jag skall älska den så länge jag lever.
13.   Jag älskar rått kött. Kan skära bitar direkt från älgen där den hänger i slaktboden. Har dock aldrig ätit en råbiff.
14.   Jag har sjungit i gospelkör i många år i Vasa Gospel som är frälsningsarmens kör i vasastan i sthlm. Jag älskade det. Jag saknar det. Men nu kan jag inte stå för budskapet längre.
15.   Jag har bott i ena Kungstornet på Kungsgatan i sthlm. Jobbade som vaktmästare i huset och bodde i enda lägenheten under ett år. Hissade flaggorna på toppen av tornet sittandes på kanten.
16.   Jag är så jäkla ful i mun när jag kör bil. Barnen hänger på och svär och spottas över alla ’hen’ som kör för jävligt. Utanför bilen är jag en annan. Barnen oxå tur som är. Dom vet att vi bara säger sånna saker i bilen när ingen hör.
17.   Jag har bott 4 år med utedass. Med två småungar.
18.   Om någon vinner mitt hjärta (vän som kärlek) så har du mig. Då ger jag dig mitt liv.
19.   Jag kan störa ihjäl mig på detaljer. Dubbelt mellanslag i text. En stol som står fel. Om jag klammat en kabel som inte vert så bra som jag önskat, kan jag tänka på det en hel helg och tvångsmässigt åtgärda detta direkt på måndag morron. Ändå lyckas jag aldrig hålla ordning runt mig.
20.   Det bäste stödet jag haft det sista 1,5 året är min instagramfamilj. Hade jag inte haft dom hade jag fan blivit tokig! Dom har visat en sån omsorg på alla sätt så det är fan inte klokt. Och jag kan gladeligen erkänna att jag behöver dom. Jag behöver instagram för att må bra. Kalla det ett beroende eller sjukt men så är det.


Inga kommentarer:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...