söndag, juni 05, 2011

Trivselkväll

 När man jobbar på Ericsson får man varje år en liten summa pengar som kallas för trivselpengar. För dom får jag och mina jobbarkompisar göra va vi vill som är lite socialt typ.
Många bowlar men min gamla lina hade planerat en trivselkväll med mat utifrån, tipspromenad och 5 kamp.
Kvällen var förlagd en liten bit från Örebro hemma hos Eva på hennes gård i Nybble.
Intressant med människor ibland. Synen som mötte mig var stämde inte direkt överens med den bilden jag hade fått av Eva...

Här har ni Nybble Gård. Bilen ger ingen rättvisa what so ever. En huvudbyggnad i lagom storlek, två pendangbyggnader i passande stil och en drös andra byggnader och självklart ladugårdar och maskinhallar.
OCH ett mysigt vindkraftverk som man kunde ligga under och drömma sig bort medan vingarna swischade i vinden.
Vad jag menar med det jag sa om att min bild av Eva inte stämmer in på den synen som mötte mig är att vissa människor... med pengar, kan inte hantera det. Det går inte många dagar då vet man. Sen finns det andra människor som beter sig som att dom typ bor som Eva men som inte alls lever upp till sitt sätt.
Eva är en sån som skulle kunna bo på Villagatan i Laxå. Ingen hör på henne att hon har jätte kåk, jordens största maskinpark, hästar och en massa bördig mark.
... och ett danskt vindkraftverk, inte att förglömma :)

Vi inledde kvällen med en Sangria vid poolen...

och övergick sedan i div aktiviteter. Här ser ni Eva i blått. Damen som är redo för stövelkastning heter Mia och hade den skönaste stajlen :)

En jätte lyckat kväll på alla vis... :)
Som en vän sa till mig... bor man sådär när man jobbar på Ericsson, då måste ju du vara värsta kapet typ...
Jaa... ni förstår vikka möjligheter man har som Profficeanställd! :)

Tack Eva och ni andra.
Underbart att se alla i kläder istället för ESD rock! Alla var jätte snygga!

/tant trassel

Inga kommentarer:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...