onsdag, juni 15, 2011

Spontan semester!

Har varit grymt dålig uppdatering härinne!

Torsdag förra veckan fick jag ett sms från min mamma runt lunch.
Hon skrev typ: 'hej älskling, kan inte du smsa din adress, jag fick inte med den. Vi åker ombord på färjan kl 14. puss'

Känner hur paniken stiger... var inte det om TVÅ veckor dom skulle komma??

Nej just det... jag har missuppfattat nåt här känner jag. Jag skall strax åka till jobbet och mina gamla kommer kl 22.
Ringde upp mamma och lät väl lite frågande :)
Hon ba 'okeeey??'

Jag är jordens sämsta dotter! 
Jag fixade lite och tur var ju att Rolle var hemma att ta emot dom på kvällen.
Chefen på jobbet undrade om jag nu var HELT säker på att dom nu oxå var påväg så det var HEEELT säkert att jag ni oxå SKULLE ha semester nu och inte om två veckor :)

Men ju, dom var här när jag kom hem från jobbet på kvällen.
Idag onsdag har jag vinkat av dom.
Dom har varit med oss en vecka ungefär. Mycket har diskuterats, en del har fixats, gräset har blivit klippt typ 11 grr och tvätthögen är eliminerat.
Pappa hade dessutom med en gräsklippare till så nu kan jag å Rolle få var sin :)
Vi har träffat lite av mina vänner, pappa har lärt sig att snusa (tack Simon... det var ju fruktansvärd onödit hähä) och jag har fått se hur mamma mår med mina egna ögon.


Otroligt hur skönt det är att ha mamma å pappa hos sig ibland. Jag känner mig... liten fast på ett bra sätt... som dotter...dom bryr sig, tar hand om och älskar mig. Känner särskild att pappa är otroligt beskyddande nu när vi går igenom en lite jobbig period som känns osäker och känslig.
Plötsligt är jag inte bara Karina på Villagatan utan jag är Tommys dotter.

Men ja... nu har dom åkt... dottern har 'åkt med dom' och kvar är jag och kokar rabarbersaft som den tant jag är.

Men det funkar det mä. Vardag är ok. Man hinner till å mä att blogga :)
Puss
/tant trassel -Tommys dotter

Inga kommentarer:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...