söndag, juni 26, 2011

Kålpudding som belöning

Nu har jag en jätte dejt. Börjar inse hur mycket folk det kommer bli men det ska nog gå.
Jag MÅSTE verkligen städa bilen. Det är typ kris.
Simon behöver OXÅ städa bilen. Så varför inte städa dom tillsammans när vi ändå är ensamma på em med var vårat barngäng...
Så det bestämde vi. Vi kommer fira hela grejen med Kålpudding.
Men... plötsligt tycker kompis Janne att han kan hänga på och städa min bil medan jag faller in i den ljuvliga könsrollen som barnskötare och mattant.
Skall då tilläggas att Janne kommer ha mä sig två ligister han mä, så 6 barn, två gubbar och en tant... och sen mat på det.
MEN jag vet att Janne e bra på att städa bilar så jag räknar med en helrekond!

Hur som helst.
Det jag EGENTLIGEN tänkte säga var att Kålpudding är så OTROLIGT gott!
Nyttig mat dessutom eftersom man näst intill struntar i kolhydraterna.
Letade här om kvällen efter ett recept på kålpudding men inser att ingen modern människa fattar vad kålpudding är.
Så hem och slå i den kokboken jag brukar använda mig av när jag skall göra kålpudding.
Där e det dom rätta grejerna som e i :)
Tror dessutom att det är ganska billig mat om det finns andra som e fattiga.
Kål är nyttigt och som sagt så är den närapå obefintliga mängden kolhydrater i rätten endast en fis i GI-rymden.
På ena bilden ser ni receptet om ni är sugna på att servera detta goda :)

Lycka till dårrå... och önska MIG lycka till som plötsligt skall gå från två barn till 6 barn mellan 2 och 6 år.
Weee :)

Pöss
/tant trassel

1 kommentar:

lovisa sa...

ahh. min svärmor brukar göra vego-kålpudding till oss med quorn. sååå gott. kanske kan fixa receptet.

lovisa

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...