onsdag, juni 15, 2011

Pellets-eländet!

Ja den har stått still i kanske tre veckor nu.
Pelletsförrådet 'tog slut' tyckte brännaren och stannade. Ingen fara. Vi tömmer koppen och tömmer ur askan när vi ändå håller på...
Men sliten kommer inte igång igen.
Står på huvudet för den men nej... ingen funkar... inte ens smek.

Rolle tycker att jag bör ta hand om den eftersom jag snart kommer stå här själv med den och jag tycker väl att det är bra tänkt men vad tar man sig till lixom?

Ju... jag lossas som det regnar! DET är min lösning på problem jag inte vet hur jag ska attackera.
Tills jag vaknar upp... får ett litet kick i baken och lite hjälp på traven.
Ringer iaf upp Torsbyugnen som är min leverantör men får inte tag i dom trots upprepade försök.

Min GYLLIGA vän Simon säger åt mig att ringa hans kompis som är just en sån snubbe som jobbar med Pelletsbrännare.
Till slut får jag mod till mig och ringer -ja jag tycker sånt är DÖläskit!! Ringa samtal och man vet inte va man ska säga... 'ju asså... den funkar inte'
Förbereder mig lite genom att rensa ut allt, göra om från början enl boken och vänta tills den går fel så jag har processen färskt i minne.

Mathias försöker hjälpa mig över telefon och tipsar lite om var felet kan ligga.
Vi försöker rätta till den plåten han pratar om och tror att det blir rätt men, fnjut... den dör igen.

Ger upp ett dygn.
Dör.
Hatar brännareländet.

Sen idag kommer min kompis Magnus med sina två ungar för att släppa av dom här och leka. Han frågar hur det går med PelletsEländet... jag muttrar nåt om den dära plåten som vi trode satt rätt men att skiten inte funkar o att jag antagligen får lägga 3000 kr på en ny tändningstjosan.
Magnus går till pannrummet en timme.
Kommer upp igen och säger glatt. Så... nu funkar den.
Asså... man KAN inget annat än att älska vissa!
Han satte den berömda plåten RÄTT.
Och nu funkar den.

Halleuja
Har INGEN aning om hur plåten sitter men PÅMINN mig om att kolla det nästa gång jag ska tömma pannan för aska!!!

Fatta va tacksam jag är för alla som JÄMNT ställer upp för mig.
Hoppas jag e likadan när det gäller.
KRAM
/tant trassel

Inga kommentarer:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...