söndag, juni 26, 2011

På Sjön

På förmiddagen dagen efter Midsommarafton hade vi bestämt att vår kompis Basse skulle ta mä Simon, Rolle och alla ungarna ut på sjön en kort sväng.
Dom tog mä var sitt spö -eller va sånt heter och tänkte passa på att fiska lite när dom ändå skulle roa alla ungar med en sjötur.

Själv släpptes jag av i Tattartorp där det med tanke på kvällen innan där 15 pers hade haft en liten fest, såg helt OK ut!
Jag hade iaf tagit på mig att städa och laga lunch till hela gänget och jag myste runt där i några timmar, lyssnade på musik och svängde moppen innan alla kom hem med en liten liten fisk som Zion hade beställd till lunch och ett kort (bilden bredvid) på en typ haj... eller gädda kanske, som Simon hade fångat.
Dom släppte ut den igen men hade dom inte fotat hade jag aldrig trott dom :)

Ännu en jätte mysig dag och ett trötta små å stora människor på olika håll.
Idag söndag har det BARA varit slappardag!
Nu ska jag iväg och plocka fläderblom att göra saft på.
ÄNTLIGEN!

Tjing :)
/tant trassel

Inga kommentarer:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...