torsdag, juni 02, 2011

Bejaka Ungdommen inom mig

Har jag förresten sagt...

I helgen som var, åkte jag och grannen till Örebro.
Tanken var att grilla med hennes syrra för att sedan åka på YEAH Festivalen i Örebro i Stadsparken.
Malins kompis hade varit med att arrangera festivalen så hon ville dit bara för att kolla och jag ville dit och kolla på min goda vän Simon som är trummpojke i ett gulligt litet band som heter 

(Bilden är en länk)
Asså... dödsmetall är verkligen ingen musikalisk värld som jag nånsin har ens brytt mig om att försöka lyssna på.
Jag har nu försökt visa ett visst intresse och iaf lyssnat på DDs låter på Spotify men jag har stora problem med att lyssna på nåt jag inte kan sjunga med på typ... eller fram för allt där jag inte hittar någon melodi att tralla på :)

Iaf så hämtade ett mycket triggat band upp mig hemma hos Malins syrra som lustigt nog bodde våningen ovanför gitarristen i DD... liten värld ibland... och vi åkte till festivalen där medelåldern var så pass låg att jag skulle kunna va typ mormor till dom flesta där.
Iaf så bestämde jag mig för att jag skulle stå ut under hela spelningen.

Men jag kan glatt säga att det faktiskt inte var svårt alls!
HA... ORCID... Detta skulle N veta... han som retar mig med döds jämnt och lägger in musik på min telefon som han vet jag hatar :)
Nu har jag FRIVILLIGT varit på Old School döds och som sagt...
Jag överlevde och jag led inte en sekund.
Tyckte nog till och med att det var ganska trevligt.
Men så är det ju... musik skall upplevas Live. Det är ju halva grejen.

Men ja... alla var nöjda med spelningen och tältet dom spelade i var knökfullt. Vad mera kan man önska? :)

Senare gick vi till Virus i Örebro som är nån... ja va kallas sånt... rockbar?
Hade riktigt trevligt med alla där.
Sen somna hos Malins kompis och eftersom Malin ville åka senare åkte jag hem med Simon på söndag fm. Skulle hem och göra Hwilas födelsedagstårta som vi skulle bjuda farmor och farfar på lite senare under dagen.

Ja.. ju men nu känner jag mig faktiskt LITE yngre än sanningen är.
:)

/tant trassel
 

1 kommentar:

orcid sa...

hahahhaa hääärligt det ska jag berätta för N :D

ja live är en trevlig upplevelse!

pöss

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...