fredag, mars 08, 2013

Sånt man drömmer om.

Just för tiden drömmer jag om sånt jag önskar mig.
Ofta extremt overkliga drömmar som ex om bostadsrättslägenheter som kostar 10 000 kr i centrala Örebro, containerfynd och om bokstäver. Bokstäverna på bilden är exakt sånna jag har letat ihjäl mig efter men tyckt varit för dyra på blocket eller tradera.
Nu har jag hittat en hel pall m bokstäver på en gammal industri. Den stårdär. På gårn. Och jag drömmer om dom. Igår drömde jag att dom halvmeter höga plåtbokstäverna hade växt sig till runt två meter höga och jag o min jobbarkompis kämpade med att få ett stort R in i bilen, vikket var helt omöjligt.
Jag märker ju att jag inte kan släppa den dära pallen med plåtbokstäver men jag känner ingen på den industrin. Men idag åkte vi dit igen och tittade. Rätt människa att fråga hade gått hem för helgen. Får våga oss på frågan nästa vecka.

/tant trassel

1 kommentar:

orcid sa...

åh så vackra! vilka fantastiska ord man skulle kunna bilda! och dein dröm- bara så rolig :)

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...