onsdag, mars 06, 2013

Rotar

I och med husförsäljningen har jag rotat igenom en del lådor och hittar många gamla pysseldrömmar.
Bland annat mormors gamla knappar och magneterna jag köpte för att genomföra ett pysseltips från Underbara Claras jultidning för flera år sedan.
Att använda gamla knappar som kylskåpsmagneter.

Minns när jag o mamma satt o gick igenom alla knappar i mormors burk som jag fått efter hennes död.
Mamma kunde nästan berätta vart varje knapp hade suttit.
Nu finns hon inte kvar. Inte mormor. Och inte mamma.
Ingen kommer nånsin kunna berätta var just dessa knappar har suttit. Ingen. Jag försöker minnas. Minns väldigt lite. Känns inte bra alls.
Men jag kan inte göra annat än att försöka minnas och sen göra det bästa jag kan med minnena.

/tant trassel

1 kommentar:

orcid sa...

i ditt hjärta vet du vad din mamma berättade även om minnet är knappt. jag har en hel del foton jag inte vet nånting om mer än att jag vet att jag gått igeon tobakslådan och farmor berättat...men ajg minns inte alls mycket...typ inget...

men ajg ahr minnena kvar när vi satt och jag förundrande plockade bland fotona. härliga gamla svart vita foton...läskigt med korsen som målats med blyerst på dem som avlidit...makabert, läskigt och facinerande.
ett minne att hålla hårt även om man inte minn namn eller deras relaltioner till peronserna..

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...