tisdag, mars 19, 2013

Ni vet... Livet

När det händer stora besvärliga saker sent på en lördagskväll och man inte ens orkar gå i panik över det utan bara suckar djupt, då vet man att livets hinderbana har varit lite för lång bara.

Så var det i lördags kväll kl 22 när det plötsligt både plingades och knackades mycket intensivt på min dörr.
Utanför stod en granntant och i upprörd ton sa en massa om vattenläcka, källare och pekade på min nedfart mot garage och källare där min fina granngubbe Conny redan stod och höll på.
Jag sa: jag fattar ingenting men jag går ned o öppnar.
Källaren och garaget var fullt i vatten. Och värre blev det när jag öppnade dörrarna.
Ett rör på gatan hade sprungit läck och en förbipasserande hade observerad stora mängder vatten på gatan och ett suspekt bubblande från marken fram för grannens hus och hade gått o plingat på. Deras källare var redan vattenfylld.
Sen efter ett tag kom dom på att vattnet ju även letade sig vidare till min nedfart och knackade på min dörr.
I några timmar fick Conny och jag rädda saker, hinka vatten, torka, moppa.
Vattnet stängdes av omgående och det var en trott tant som la sig den kvällen.
Hela söndan hölls jag i källaren. Packade om flyttlådor som jag redan hade packat, ställde prylar på tork som hade blivit blöta, kastade massor och suckade emellanåt.
På söndag kvällen hade vi inte ätit mycket under dan. Matat ungarna m godis och mackor typ :)
Så en arbetskompis förbarmade sig över oss och levererade pizza till kvällsmaten kl alldeles för sent.
Vatten tar sig in överallt :( Det är extremt opraktiskt fram för allt, att få en såkallad översvämning. Jätte! Många timmars arbete och heeeelt i onödan eg! Många förpackningar till saker o ting som fick kastas så allt känna som ett stort plocke pinn. Ta ex min vindstrappa som står omonterad i garaget. Jag fick slita av den förpackningen vikket betyder att jag nu har 20 delar att hålla reda på till trappan istället för ett stort paket. Ja sånt.
Och sen tjafs m kommun och försäkringsbolag. Behöver verkligen inte detta känner jag :(
Kommer nog inte bli några särskilda pengar att prata om heller som faller av från från försäkringen. Nu får vi se.
Och allt detta mitt i försäljning...
Jag har i några dagar fått smälta snö för att kunna bajsa (spola i toa) men nu har dom släppt på vattnet igen.

Jaa så ni förstår, här har vi inte tråkigt. Minsann.

/tant trassel



Inga kommentarer:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...