måndag, mars 25, 2013

Tvättnötter 2.0

Tvättnötterna ja. Hur har det gått med dom undrar ni kanske?
Jag har nu testat lite olika omgångar med nötter, eteriska oljor, blekmedel och sånt.
Konstaterar såhär långt att jag har fått rena, fräscha, LAGOM väldoftande kläder och en mycket bra känsla på det.
Dessutom har jag testat att både torktumla och hängtorka kläderna och känna på skillnaden med mjukheten.
Konstaterade snabbt att dom kläderna jag hade hängtorkade var mjuka och sköna till skillnad från dom plaggen jag hade hängtorkad efter att ha tvättat dom med vanligt tvättmedel och mjukmedel. Dom kläderna kändes sträva och lite hårda.
 Dom tumlade kläderna blev mjuka och doftade fräscht.
Jag har haft den eteriska oljan direkt i sköljmedelsfacket med lite vatten och nötterna i sin påse i trumman med kläderna.

Och nu tar jag steg två... Shampoo. Jag har letat upp ett recept på schampoo av tvättnötter och nu har jag alltså gjort eget avkok :)
Nu återstår bara att testa hur det funkar.
Tills dess... KÖP NÖTTER!! 
/tant trassel


Inga kommentarer:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...