måndag, mars 04, 2013

Omvärdera?

Skulle såååå behöva skriva saker. Skriva av mig. Tankar om misstro, intentioner, sanningen och vad allt detta gör med mig. Med min person. Hur det gör mig rädd att vara den jag är. Hur jag är jätteosäker på människor som hör mitt förflutna till. Rädd att kontakta, tala med.
Och hur det gör mig ledsen.
Jag förlorar bitar av mig själv i och med den osäkerheten på den jag är.
Det är jobbigt att se att delar av det jag tycker om hos mig själv kan förstöra för att den blir misstrodd.
Jag fattar ofta beslut om vem jag vill va. Omvärderar och tänker om.
Detta känns bara inte som rätt sak att omvärdera. Att förändra.
Eller?
/tant snurrig

1 kommentar:

orcid sa...

andra vill ofta förändra en..oftast är dom personerna inte nöjda med sig själva och hoppas med att förändra dig, mig elelr någon annan att själv kanske tycka bättre om sig sjäva, det betyder inte att de vill förändra oss till det bättre...

ibland vet vi när vi kanske borde förbli lite av det vi är som person, som du är...men det tar kraft och energi att våga stå upp för det även om man har helt rätt att göra det, av rätta skäl.
ibland är man rädda att såra såran den som vill förändra en till det sämre...det betyder inte egentligen att vi är svaga utan att vi har empati...känslofyllda och med samvete...på gott och ont för oss själva.

<3

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...