onsdag, maj 18, 2011

Paradisio

Granntanten ger mig som vanligt ångest.
Igår pekade hon på mitt Paradisäppleträd och sa 'det där trädet var en gång Laxås vackraste träd men då var det klippt så vackert' och såg jätte sorgsen ut.
Vad vill hon ha sagt NU?
Fäll trädet? Klipp trädet? Häng dig i trädet?

Rabatten som stöter mot deras tomt har hon ju oxå pekat på och mumlat att den där rabatten ser för hämsk ut :)
Vad är det för fel på halvvissna nyponrosbuskar och kirskål? :)
Den rabatten har jag nu börjar rensa ut. Skall flytta dit mina pioner till hösten. Kanske f¨r en nöjd granne oxå. Känner inte direkt att det är nåt offer att bli av med rosorna. Ser bara skräpigt ut.

Jaja... allt för friden ;)
/tant trassel

4 kommentarer:

orcid sa...

ja du vad ska man säga....finns sådanan grannar i VARJE villakvarter i hela sverige...och i världen med för den delen...tröttsamt och energiätande fast man försöker att igga....

de andra jobbiga med grannar är nyfikenheten.. du vet sådan tydlig nyfikenhet där de vinkar glatt (när man får ögonkontakt) och fortsätter att stirra ut en VARJE gång man går ut på tomten för att göra något...jag gillar det inte. :(

orcid sa...

du vet du! du har en mijövänlig trädgård! :) och det är sant, läste om trädgårdar och nitiska grannar i vi i villa igår kväll och din kallas så- Miljövänlig trädgård- var stolt! :)

Anonym sa...

När jag råkar ut för detta brukar jag säga,

-vad tråkigt att du tycker så. Då kan du kanske hjälpa mig med rabatten (eller vad det nu är) eftersom du tycks kunna det här.

Oftast avböjer de att hjälpa till, men man får vara ifred ett tag.

Lillskatan sa...

Jamenvafaaan är det för granne!??! Ni måste väl få bo in er??? Om hon vill ha nåt vackert att titta på får hon väl ordna det i SIN EGEN trädgård??!?!? Kärring. Jag skulle plantera världens fulaste och taggigaste häck så att jag slapp se'na! :-P Och du, påta i trädgården om DU vill, inte för att grannen vill. Det blir bara ohållbart annars! Kramis

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...