tisdag, maj 10, 2011

Blödig

Hwila ägnade sig åt lite gatukonst igår.
Hon kom in och sa att vi skulle komma ut å kolla på att hon hade skrivit.
Hon kan INTE skriva... trodde jag.
Men plötsligt så händer det... hon hade skrivit:
'Man för bara rita pö asvalt'
Jag börjar ju nästa lipa faktiskt... Hur gjorde du det?? 
Hon visade mig hur hon hade ljudat sig igenom orden... därav asvalt... hon uttalar ordet så.
Sen hade hon bytt runt på ö och å... trodde asså att ö var å.

Idag har hon skrivit Snövit, Törnrosa och Ariel.
Inte riktigt stavat så men nästan :)
Shit va stor hon blir plötsligt!
Min bäbis...
För 6 år sen gick jag och VÄNTADE och VÄNTADE på att hon skulle komma ut. VILLE ju ha ett majbarn... men VA hon dröjde!
Ända tills den sista maj faktiskt... det var på håret :)
Idag skriver hon meningar.
Bara jag som tycker att det händer mera på dom 6 åren än på min mormors hela levnadstid? :)

Tjing
/tant trassel

2 kommentarer:

orcid sa...

åh till och med jag blir lite tårögd. hon e så go! :)

Tant Trassel sa...

:) Jaaa... nu går det undan

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...