måndag, mars 05, 2012

Sovrumsframgång

Sakta men säkert växer lösningar fram när det gäller sovrummet i min lilla låda.
Simon å jag har ju tryckt upp en vägg och vi har förberedd för belysning och väggen med nya dörren skall ju få ny beklädnad som ni förstår.
Det blir liggande råspont... ja just det... sånt som 'alla andra oxå har'
Det blir dock den enklaste och trevligaste lösningen om man inte skall tapetsera om hela sovrummet men jag gillar verkligen den himmelsblåa medaljongtapeten som ger en sval känsla precist som det bör vara i ett sovrum.
Så råspont blirre alltså. Vitmålat eller laserat. Nu får vi se.
Men... nu tror jag dessutom jag har hittat en ok lösning till mitt pytte sovrum.
Jag försöker leta på en billig begagnad huvudgavel m förvaring i serien MALM... nog lika känd som BILLY vid detta lag.
Dock så tänkte jag grundmåla den i vitt lite försiktigt och sen klä den med råspont den mä... typ...tror jag.

Dock finns det inte en enda till salu i Örebrotrakten.
Närmsta är typ i Västerås och då kan jag nog lika bra köpa en ny på IKEA för att åka fram å tillbax med släp till V:ås det koster ju oxå kassan.
Så... nu är det bara att tålmodigt vääänta på att nån i närheten har tröttnat på sin och lägger ut den på blocket. Gärna gratis förstås för jag har veeeerkligen inte en krona...egentligen.
Tick tick tick... trööökit att väääänta...
/tant trassel

Inga kommentarer:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...