onsdag, mars 21, 2012

Plutten

Ja den har redan fått ett namn. 'Plutten' säger Hwila att den heter... tants nya bil.
Ja jag blev med bil igår. En till. Men denne gång så slog jag till på nåt som kostade mera än 3000 kr och som KÄNNS som att det är hållbart ett tag fram.
En Hyundai Getz GLS 1,3. 81 hk.
Pappa har en likadan. Lite större motor och disel. Min är en bensinare. Men jag vet att han har varit jätte glad för sin och aldrig haft några problem med sin.
Har googlat runt lite och funnit att den typ inte har några modellrelaterade problem så har man bara skött bilen, servat å så så skall den va en 'problemfri' bil.
Sen finns det ju alltid sånna bilar som ALLTID går sönder.
Men så blir det inte med min *bestämmer*
Jag vet att det kommer tillkomma ett kamremsbyte om några tusin km men det kommer jag fixa i Danmark och på så sätt spara kanske 50%
Men visst är han fin? Plutten...



Bilhandlaren har en sån som inte lägger 'onödiga pengar' på att rekonda/städa och tvätta bilarna innan försäljning så det får jag göra själv.
Tänk er sen en helrekond, lite spinners och... och sånna dioder man sätter under bilden så det ser ut som den svävar på kvällen!!
Cooooooolt ;)
/tant trassel

2 kommentarer:

Anonym sa...

grattis till bilen men dioder under bilen är olagligt, bara så du vet. Kan ju vara surt att bli stoppad för en sån sak tänker jag

Tant Trassel sa...

ååå vikken glädjedödare du äääärrr... :)
Nej jag visste inte det, faaast jag är nog inte diodtypen hur som helst :)
Fast det skulle va lite kul faktiskt. Finns ju aspimpade Getz att kolla på på nätet.
Nä jag är ju mera retrotypen som gillar originalt å så.
Spar mig till min drömbil... AMC Pacer <3

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...