måndag, november 14, 2011

-son

Jag borde VERKLIGEN verkligen blogga... Men... nu hinner jag inte.
Kan uppmuntra er lite i er väntan och ge er ett mycket klokt uttalande från en av mina kurskompisar idag... och när jag säger kurskompis så menar jag en av dom andra människorna på skolan som jag aldrig har talat med.
Överhörde ett av deras 1000 ointelligenta samtal bakom skärmväggen idag.
Det lät typ såhär:
-OBS... lägg till ordentligt med hemsk Degerfors dialekt på den...
Kille nr 1: Jag har kommit på en grej...! Typ alla i danmark heter nåt på -sen! Hansen, Jørgensen, Andersen, Olsen! *fnissar impad över sin braiga upptäckt*

Kompisen: Fast...det är ju samma sak i Sverige. Här heter ju folk nåt mä -son.

Kille nr 1: *tyst en stund. Börjar tyst rabbla svenska -son namn* Ja juuust det! 
Mmmm... ungefär den nivån verkar det vara på många samtal mellan mycket smarta killar i skolan.
Är sååå lyckligt lottat! ;)
/tant trassel

Inga kommentarer:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...