tisdag, november 15, 2011

När kråkorna håller takten...

 När man blir ihop med en 80-talist medför det tydligen viss nytänkande, mycket spontanitet och galenskap. En liten tant som jag bli alldeles stum, ungarna fnissar och grannfrun fnissar hon mä.
Simons kuk... ett ord som jag har fått lära mig att säga. Är ju lite pryd ni vet. Jo men hur som... jag brände den. Tyvärr. Den var väldit ståtlig annars. Nu står den i fönstret i köket.

Vidare skapade Simon ett fint kak-par. Hon med sillisar och han med pungbråck verkar det som.
Hur brukar pepparkaksbaket ta sig form hemma hos er?
/tant trassel


3 kommentarer:

Helena sa...

Haha, hittade hit via Majas blogg.

Var bara tvungen att säga att jag älskar era pepparkakor (eller pipparkakor som min farmor kallar dom).

Tant Trassel sa...

Hej Helena! Välkommen hit. Ja här verkar inte mycket vara seriöst :)
Och vem är Maja!?
Kram

Tant Trassel sa...

Nu har jag snokat lite och Sjomajlin måste det ju va du menar :)
Haha... Samma sak som när nån säger ens mobilnummer men delar upp det fel... då känner man inte igen numret alls... samma sak med Maja i ditt fall... :)

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...