söndag, augusti 01, 2010

Värsta draget!

En kompis till mig hade en statusuppdatering i natt som lät:
'Helvete vilket drag vi hade! Vakterna fick jobba hårt framför scen' efter en tydligen lyckat spelning på Dubliners i Sthlm.
Jag fnissade lite för mig själv och skrev att det var ungefär samma känsla i Snavlunda kyrka på vårat gig igår kväll. :)

Och det var förstås inte ens en bråkdel av sanningen men däremot var det en mycket trevlig spelning för en halvfull kyrka med största delen 60 plussare men det är oftast dom som är mest uppmuntrande efteråt när man känner sig som en loosar.
Sångarna gick bra tycker jag. Mina solon gick väl liiite bättre än jag hade vågat hoppas på men benen gick knappt att stå på som dom skakade :(
Jag var redo att lipa under brejket i mitten där prästen pratade men upp ska man så...
OM jag då bara kände att jag kunde kontrollera rösten när jag blir sådär nervös men det går inte. Var glad att få ut nån ton öht faktiskt.
Meeen... 30 spelningar till och 60 solon senare kanske benen känns lugnare.
Vi får se.
D 19 sep har vi iaf en minispelning i Hasselfors Kyrka.
Så får vi se va vi tar för låtar där.

Har inga foton från igår fast än att jag var så tjusig i min 79 kronors klänning! :)
Puss för nu
/tant trassel

Inga kommentarer:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...