onsdag, augusti 04, 2010

Det bästa man kan komma på?

Har ju en blogg på min blogglista som tillhör en bekant/kompis till mig.
Mera än så har det väl aldrig blivit trots att vi har känt till varandra några år nu.
Amanda träffade jag första gången utan för huset där hon kom gående med min mamma och sin lillasyster.
Hennes mamma och pappa bodde på den tiden i närheten och brukade gå sina helg promenader förbi vårt hus.
När jag såg Amanda första gången tänkte jag att hon nog var det vackraste jag nånsin träffat på.
Hennes utseende tillsammans med hennes sätt.
Har nog tyckt det sen dess :)

Hon har iaf under det sista året född två fina barn och nu när hennes två kom för 4 veckor sen tänkte jag att det bästa jag kan ge henne när hon sitter där med två små under året är nog min tid.
Jag har därför idag besökt hennes, för övrigt välstädade, hem och skrubbat i 4 timmar tills jag fick åka hem eftersom Rolle skulle ha bilen till jobbet.
Jag hade mycket trevligt, umgicks med sonen Vincent medan jag städade och Amanda hade nog att göra med att torka bajs på bäbisen Felice och i övrigt försöka att slappna av fast jag flög runt i hennes hem med en trasa.
Tror vi lyckades med vårt på var sitt håll och hemmet doftade Cilit Bang när jag drog vid 13. Bara jag som lukta illa haha

Amanda säger att jag typ ska få nåt som tack senare men jag tror jag fick henne att förstå att detta var som en gåva till henne och hennes familj. Om du ger bort ett väl genomtänkt paket till någon nyförlöst mamma så är det väl inte så att man räknar med att hon skall studsa upp och hämta ett paket till dig som tack?
Nej man vill att hon skall ta emot, öppna och bli glad helt enkelt.

Iaf så har Amanda själv ställd upp och tagit hand om våra barn en gång, och hunden ett antal ggr. Dessutom har hennes hunk hjälpt oss med varmluftpumpen ett par ggr så..

Men tänk på det och ni som har barn... tänk tillbaka. VAD ville man HELST ha när man satt där med sin bäbis?
Nån som lagar mat och lägger i frysen, nån som städar, nån som diskar... ja ni vet.
Det koster oss inget och man KAN umgås under tiden :)
Ibland kan min tid vara den bästa gåvan att ge bort.
Testa själv. Det är ganska underhållande :)

Tjing
/tant trassel

2 kommentarer:

Hello sa...

Jag tog en gång med mig alla ingredienser och drog hem till en kompis och hennes nya tvillingar. Det var verkligen sååå mysigt, så jag håller med dig och instämmer i de uppmuntrande orden. Att bjuda på lite städning är inte fel!

orcid sa...

tycker det är en fantastisk gåva att ge men så sällan man "tänker till".

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...