fredag, mars 07, 2014

Mot bergen



Ser ni mina dimmiga berg? 
Där sitter jag just nu. 
Kilsbergen. Bocksboda. 
Barmark i stan. Massor snö här. 
Fick gräva mig in. Snön har rasat från taket. 
Ändå är det 5 grader ute nu på eftermiddagen. Och det droppar från taken. 


Ikväll skall jag bara andas. Läsa. Blogga. Dricka vin. Lyssna på radio och se en ensam förvirrad fluga jazza runt på taket. 
Imorn blir det jobb hela dan.
På söndag mä. 

Och jag är ff kär. 
Obesvarat. 
Men jag kan inte släppa det. 
Och det är ok. 
Kanske inte måste släppa det.
Kanske bara behöver se detta med att ge tid, bygga tillit och bara vara som man är, är värd allt. 
Och nej, jag har inget att förlora på det. 
Tror det är värd att vänta på. 
Denna gång är det det. 

/tant trassel

Inga kommentarer:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...