fredag, februari 17, 2012

Dörr blir av

Sedan jag köpte huset har jag velat sätta upp en dörr mellan vardagsrum och sovrum... såklart.
Det är en portal mellan rummen och om man kollar på ritningarna från 1953 så ser man att sovrummet till en början var ett eget rum men jag kan tänka mig att Alex och Karin öppnade upp väggen när barnen hade flugit ut och gjorde det till matrum. Men sånt slöseri kan inte vi va mä om :)
Så jag har sedan många månader köpt en dörr som jag tänkte kunde passa in i huset. Den hämtade vi för några månader sen nere vid götet och nu fick vi altså ut fingret o börja bygga väggen.
Dörren är en 50-talare i teak med etsat glas.
Tanken var att vardagsrummet inte skulle kännas helt så litet om dörren kunde släppa igenom lite ljus från sovrummet och fönstret där.
DOCK så finns det inte en enda teakdörr i mitt hus så jag skall göra ett helgerån och faktiskt måla dörren vit.
Dörren behöver hur som helst renoveras och ja, det passar helt enkelt inte riktigt med en teakdörr när alla andra är målade.
Nu står Simon i vägen på bilden men glaset i dörren är delat i två... två 'speglar' alltså.

Men ja... nu har vi alltså satt in en dörr och byggt färdigt regelverket för väggen.
Tvn kommer hänga på den väggen så vi har satt en regel på tvären så vi har nåt att fästa tvn i.
Så smarta vi är :)
OCH så spännande det skall bli att kunna stänga dörren om sig OCH då bra han är min fina Simon som passar på att lära sig en masse på jobbet som vi kan använda hemma.
Vi passar på att dra om lite el, sätta nya doser och lite sånt innan vi stänger igen väggen.
Har sagt att jag vill ha 40 spottar i sovrummet och diskokula.
Jag menar... är man kär i en elektriker så är man! :) och är han bara LITE kär i mig så gör han va han blir tillsagt ;)

/tant trassel

1 kommentar:

Hello sa...

Daniel hälsar att i hans mormors hus var väggen helt borttagen så att vardagsrummet blev i vinkel. Men det fanns en hel vägg från början :)
Äh, vi måste verkligen få komma och titta! Det är så häftigt att det är samma hus helt och hållet!

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...