lördag, februari 04, 2012

asså...

Syftar till inlägget innan till Anonym och era kommentarer på just det inlägget.
Till att börja med så måste ju anonym få säga sin åsikt.
Jag frågade ju själv under inlägget 'varför' om det var fel att skriva så öppet som jag gör och Anonym ger sitt svar. Tror till och med denne försöker vara diskret i sitt svar men eftersom han/hon inte alls verkar förstå det som vi andra verkar fatta, så blir det ju en ordentlig krock för oss.
Ville analysera syftet med mitt skrivande och har med eran hjälp nog kristalliserat ut detta.
Jag gör vad jag mår bäst av och om Anonym nu är en nära vän till mig, eftersom vi alla är olika och jag definitivt INTE delar alla mina vänners åsikter, så kan Anonym lika väl vara den jag älskar mest som det kan vara nån jag känner ytligt.
Det är hur som helst ganska oviktigt tror jag. Viktigast är att Anonym förstår att alla inte kan va som han/hon.
Rätt för dig är kanske inte rätt för mig.

Men jag har iaf reflekterat över mitt agerande och det är det viktigaste.
Kommer göra det igen. Ta ställning igen. Och igen.
Rätt nu betyder inte rätt nästa gång jag har behov av att skriva av mig.
Jag skall absolut tänka på att inte glömma bort att öva mig i att 'skriva av mig' i verkliga livet, genom att prata med riktiga människor. Jag vet att det är viktigt.

Så ja. Tack att ni får mig att fundera. Alla åsikter är viktiga. Lixom alla sätt att hantera känslor.

Kram och TACK
/tant trassel

2 kommentarer:

Simon sa...

Jag är inte anonym, om nu du eller någon annan trodde det. Jag kan dock tycka att denne kan ha vissa poänger. Men, för mig handlar det nog mest om integritet. Vilket är något iaf jag värdesätter hos såväl mig själv som hos andra. Det är något jag tycker är viktigt att ha. Sen så bör man nog även vara medveten om att de avtryck man gör på nätet, de finns där, LÄNGE! Och det finns även gott om idioter och psykopater.. Kan tycka att du är lite naiv ibland. Men tycker absolut att du skall fortsätta blogga om vad du vill så länge du vill bara du mår bra av det. Men glöm inte att det ibland kan vara bra att tänka efter lite. Du delar allt i ditt liv över ett öppet nät, för alla att se.

MissC sa...

Har man en blogg å facebook eller vad det nu är.. Så är det ju ändå upp till var och en hur man väljer att använda den. Du gör vad du vill å känner att du behöver med dina tankar å känslor. Ja, det gäller ju oss alla tycker jag.

Kram

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...