onsdag, augusti 24, 2011

Sista resan

Lång tid har gått se jag skrev sist. Det kan vi konstatera. Ett av de 10 vanligaste felen som bloggare gör är just detta... Oregelbunden publicering.

Men ja, livet kanske lugnar sig aningens snart och jag kanske hitta tillbaka...

I början av aug var jag, barnen och deras pappa iaf på den inplanerade resa till Danmark, Legoland och mina föräldrar.
Kanske kan tyckas lite underligt med tanke på att vi är skiljda men jag kunde inte betala resan till Danmark och Legoland själv och barnen hade blivit lovade Legoland sen mååånga månader och ja... jag och Rolle har ju inte direkt svårt att umgås så vi bestämde oss för att ta den sista resan till Danmark som familj.
Hoppas väl inte att det blir sista resan tillsammans i övrigt eftersom jag väl tror och hoppas att vi även i framtiden kan hitta på saker med ungarna med evt nya respektiva, men det var sista resan som familj så att säga.

5 dagar var planen att va borta och vi hade faktiskt 5 bra dagar.
Att få stå å vänta på att Nicke Nyfikenbåten kom i hamn i Göteborg, att få träffa Nicke och få spruta en masse parfum i taxfreen är ju dessutom den bästa början man kan tänka sig :)

Vi försökte vänta med Legoland till den mest soliga dagen. Hela veckan stod i regnets tecken men vi såg att det skulle bli fint på torsdagen, så när vi varje dag kollade veckans väder tydde allt på torsdag som bästa dagen.
Vi drog på en relativt solig dag till en liten djurpark inte så långt från mina föräldrar och hängde där en hel dag. Vi hade jätte mysit och det fanns massor att hitta på.
Jag har LIIITE problem med detta med djur i bur men ja... va gör man lixom.

Iaf så skulle vi med färjan hem på fredagen. När torsdag kom ändrade sig plötsligt vädret och torsdag vert istället den mest regniga dagen på hela veckan. 11,5 grader varmt men vi hade lixom inget val... annars kom vi ju inte till Legoland.
Mental förberedelse, fleecefodrade galonkläder och relativt varma och torra föräldrar gjorde att vi ändå hade en JÄTTE bra dag i Legoland. 6 timmar i regn och vi kunde till slut åka hem nöjda och glada.
Det var dessutom inga köer att tala om :)

Det var skööönt att komma hem till Sverige igen dock. Det känns ju inte heeeeelt toppen att vara ihop sådär många dagar när alla vet hur läget är... men jag vet att Rolle är välkommen hem till familjen Danmark när han vill. Det känns bra faktiskt.
/tant trassel

Inga kommentarer:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...