torsdag, augusti 25, 2011

Alla dessa VAL!!

För att göra en lång historia ÄNNU längre så är det på det sättet att jag tänker modda om lite i köket för att få in en diskmaskin och byta bänk och ho å lite sånt shit. Iaf så har jag grytskåpet där jag tänkte ha diskmaskinen så jag skulle hitta ett annat fint ställe för grytorna.
Pappa föreslog att jag gjorde som dom har hemma, alltså att sätta upp hyllor i trappan ned till källaren (som ligger intill köket) och ha grytor och pannor på dom.
Har letat billiga hyllplan men insåg att dom som fanns i pannrummet mycket väl kunde användas bättre. Sånna fultfina metallsaker från 70-talet typ i glatt orange, så med lite rutit hyllplanspapper från ICA vart det ju nästan lite tjusigt :)
IAF... jag mätte noggrant på både hyllplan och gjorde dödsövningar i trappan för att mäta för 'pinnarna som ska sitta fast på väggen som konsollerna ska sitta fast i'
ÄNTLIGEN fick jag borrat och skruvat och skulle ha dit första hyllplanet... det var 10 cm för kort mellan 'pinnarna som ska sitta fast på väggen som konsollerna ska sitta fast i' och konsollerna som jag hade skruvat fast hyllplanen i... 10 cm!! HUR??
Jag tänkte att jag väl hade varit full och tog ned 'pinnarna som ska sitta fast på väggen som konsollerna ska sitta fast i' och mätte om och hade mig... upprepade dödsövningarna omen sen satt dom där igen.
På med hyllplanet... och sen ett hyllplan till... NEJ!!! 10 cm för LÅNGT mellan 'pinnarna som ska sitta fast på väggen som konsollerna ska sitta fast i' och konsollerna!! HUR???
Asså... HUR??

Insåg snabbt varför...
MÅTTBANDET... Måttbandet från helvetet... det är va det är. Ska jag begå självmord ska jag hänga mig i just det måttbandet. HATAR det!!
Dom har altså angivit en RÖD siffra och en SVART siffra på måttbandet... nej inte tum utan nåt annat mått för bonnläppar som ingen fattar nåt av.
Så där det står 10 cm med svart står det även 20 cm med rött...
alltså har jag med min autisthjärna inte riiiiktigt kunna bestämma mig för vikka mått jag skulle välja... rött?, svart?, rött?,  svart? NEJ jag vet, vi BLANDAR!!
mmm... så jag fick skruva om två hyllplan för att tillslut svetti som bara en dansk tant kan bli, sätta upp sista hyllplanet och ja... det ser faktiskt på riktigt riiiiktigt rakt å bra ut :)
Steg tväå var då bara att plocka fram OH-pennan och stryka över alla RÖDA siffror på måttbandet från helvetet. (klicka på bilden)  Nu ska han inte få mig igen! *bestämmer*

/tant trassel

1 kommentar:

sessy sa...

men du!!
Jag tror du kan pilla ut en flärp uppepå "asken" som måttbandet rullas upp i, den blir ungefär 10 cm lång, från där måttbandet börjar. Så har man flärpen ute kan man äta inne i ett skåp eller en låda istället för utanpå, och då står det måttet i rött och är 10cm längre efter som man ska räkna med flääärpeeeen.

tror jag iallafall =)

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...