tisdag, november 23, 2010

Danmark dårrå

'Liten' rapport från kontineten.
Var hemma hos dom gamla i 9 dagar.
Med tanke på hur det brukar gå att bo under samma tak med min pappa (mest pga barnen) så gick det otroligt bra och lätt.
Barnen var snälla och höll sig för det mesta i källaren och lekte när vi inte var på loppisrunda eller annat släktbesök :)
Vi hjälpte till hemma så gått det gick och det var nog en stor bidragande orsak till pappas förhållandevis gode sinne.

Som sagt så det lite besök här och där och trots två års frånvaro var allt sig likt och gamla vänner satte man igång att prata med utan större problem :)
Sånt gillar jag. Då kommer det att vara för livet. Det är jag ganska övertygat om.

Dessutom var det ju stor fest för mamma å pappa som fyllde 70år båda två.
Det var tal och något så danskt som allsång. Dock allsång iform av sånger som nån av gästerna hade skrivit. Sånt gör man mycket i på fester i Danmark. Man tar altså en känd melodi och skriver en ny text där den man firar ingår typ.
Sen bad pappa mig sjunga en sång för mamma som han eg ville sjunga men var så hostig att han inte kunde.
Mmmm... som om JAG kunde. Som vanligt när jag sjunger offentligt så hade jag knappt nån röst, fick inte luft och kunde inte kontrollera rösten.
Men budskapet gick ju fram och det kan väl för övriga anses som viktigast.

'Efterfesten' va hemma hos min moster och äntligen kunde man ta av den obekväma klänningen och dressa om till nåt lite mera behagligt :) Pappas tomatsoppa och min underbara släkt som sällskap slår aldrig fel :)
Dessutom hittade min nyskilda super snygga kusin Stephan en tjej från mamma å pappas gata som var inbjuden till festen.
Vi gillar henne så det är ju alldeles perfekt.
Sa det till Stephan redan när festen började att 'den dära ljushåriga tjejen är söt... henne vill vi gärna ha i släkten' ;)
Han gillade tydligen oxå henne hahaha... som det kan gå :)

jaja...
allt detta är sökert jätte ointressant men jag kan avsluta för nu och återkomma sen...
kvällen avslutades iaf på bodega och disco i byn med Stephan, Johanne (som hon heter) Tomas (min kusin camillas karl) och jag.
Kom hem på småtimmarna och låg i sängen fram till 12 då Rolle proklamerad loppistur.
Upp upp...

Nu skall jag klä ungarna, mata dom och sen blirre jobbet.
Är super tisdagstrött :(

puss
/tant trassel

Inga kommentarer:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...