torsdag, december 20, 2012

Grejer med julen

Tänkte visa en riktigt orättvis bild på vår moderna julgran med alla gamla fina kulor i som jag har samlat med tiden. Sen att endast granen och belysningen syntes var ju tråkit... ja o polkagriskäpparna va?...


Här har ni en liten kula. Sen får det räcka :) Känslan att plocka fram kulor som har hängt på julträdn sen min mormor var liten är lixom... heligt?
Tills man har sönder en för att man kastar en annan sak på kulhögen på golvet, och man tänkar att NU är all gos karma för evigt utsuddat för min del. Men man reser på sig... jobbar hårt för att bygga upp en ny bra karma... lite som med A-kassadagarna...

Har fått lite julkort. Har inte skickat fast att jag är en sån som VILL göra det. Mitt problem är bara att jag blir så överambitiös och MÅSTE göra personliga julkort till alla, asså inte bara detta förtryckta sakerna som motsvarar ett SMS.
Men ett julkort var så fint att det inte spelade nån roll om det så hade stått 'Ge fan i julen' på.
Ett litet kort från förr på strl med ett visitkort med en önskan om en god jul och ett gott nytt och en stor kram. Bäst var det att det var från Julia Kolla hennes blogg! Allt har ett sånt fint samspel bilderna, texten, känslan. Hon e så fin. Mera fantastisk människa får man nog leta efter tror jag.
Tack finaste Julia för kortet!!


Inte nog med det... idag tänkte jag såhär mitt i böckerna om Säkerhetssystem i skolan: Nämen hörru... idag ska du göra nån annan glad, för då VET du att du själv kommer bli glad! Hann tänka tanken 30 min, sen ringde telefonen och en mycket ynklig 7-åring ringde och bad mig hämta henne för hon mådde inte alls bra.
Så... hemåt... med tanken kvar i huvudet.
Men, några andra hann före mig.
I brevlådan låg tre små paket från Tomten!
Ingen avsändare utan bara Tomten.


Att tomten ändå tänker på mig fast att jag är... som jag är gör mig ju glad. Så idag var det inte jag som gjorde nån annan glad utan några människor därute, kanske du, gjorde mig/oss glada.
Nu skall det bli SÅ spännande att se vad som gömmer sig i paketen!

/tant trassel

Inga kommentarer:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...