onsdag, februari 16, 2011

Värt att fundera på?

Måste dela en sak...
Jobbet...
Just nu är det tuffa tider för oss som jobbar inom bemanning på Ericsson.
Pga materialbrist har man sparkat 6 pers från linerna.
Jag lever i skräck ska jag säga. Jag är inte ALLS van att känna såhär, eftersom det att jobba inom bemanning är nytt för mig.
Jag vet ju va som gäller men plötsligt händer det och det är läskigt.
Jag är kvar, tack GUD, än så länge.
Aldrig har jag uppskattat att få gå till jobbet som jag gör nu.

Men nu är det såhär att min arbetsledare frågade mig om jag ville gå till nåt som heter NOD för att testa några stora skåp.
Dom ville ha en med teknisk bakgrund.
Känner väl inte att test är min grej riktigt men sa självklart att jag gärna skulle prova på några dagar innan jag bestämmer mig.

Jag gick dit i måndags.
Det är på riktigt GANSKA tråkigt,
Mycket 'dötid' när man väntar på att skåpet skall testas.
Sånt blir jag stressat av.
JÄTTE stressat :)
Han som är kvalitetsansvarig på NOD sa 'Jag måste va ärlig mot dig. Det blir inte mera spännande än det här. Bara om det går fel i test och man måste felsöka'
Jag är ärlig tillbaka och säger att jag nog kommer ha svårt att hitta intresset för felsökningen med... kolla en masse data blabla.

Ok... nu... för och nackdelar med att va testare på NOD:

PLUSS
-Jag gör mig mera flexibel på jobbet. Ju mera man kan ju mera kan man flyttas runt och ju större chans är det för att man kan ha kvar jobbet.
-Blir jag bra på detta sitter jag mera säker än om jag blir skit bra på att montera på min lina
-jag kan fördjupa mina tekniska kunskaper och lära mig mera... evt utvecklas någon annan stans på företaget
-antagligen bättre betalt

MINUS
-Jätte ensamt
-Mycket dötid
-tråkigt
-jag förlorar en liten hög med fina människor som jag har börjat tycka om på min lina
-sa jag att det är tråkit? :)

Sen sa Q att han hällre vill att jag skall bygga.
BYGGA skåpen asså.
NOD är en ganska poppis plats att arbeta på eftersom det är stora skåp och roligare pyssel.
Jag har sneglat dit och tänkt att det skulle va roligt att bygga där.
Nu står jag här och har evt chansen... en som andra får vänta länge på.


UPPDATERING
Detta inlägg vert aldrig publicerad.
Nu börjar jag iaf på NOD.
Sen får vi se hur det kommer gå.
Hoppas jag får bygga en masse.

Puss
/tant trassel

2 kommentarer:

Hello sa...

Du får stå ut med att testa ett tag så du får bygga sen! Det klarar du! Jag tror du gjorde rätt val - det kan inte vara fel att vara mer "användbar" även om det blir lite tråkigare för stunden.

orcid sa...

man börjar i botten och kommer upp och i detta fall testa först bygga sen :)

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...