söndag, februari 06, 2011

Flyttna Barn

Eftersom Trebarnsmamman efterfrågar en utredning om hur barnen har tagit flytten kommer härmed en rapport ;)

-och tack som frågar förresten!

Barnen... humm... Zion var väl lite gråtig några veckor innan flytten. Särskild på dagis.
Märkte inget särskild hemma.
Så trots en stor förändring har det gått otroligt bra med ungarna

Något som jag tror gjorde det mycket lättare för dom var att dom valde sina rum själva och att dom dessutom just fick var sitt.
Kan va skönt även för en 4 och 5 åring att kunna få ha nåt som är mitt och ditt.

Nya dagiset gick det smärtfritt med. En dags inskolning sen tyckte personalen inte det behövdes mera. Dom var på det dagiset kanske 3 ggr i sommar så dom känner igen sig i omgivningarna och evt oxå med nån fröken.
Dom har lekt med sina nya kompisar sen första dan och dom har varit glada här hemma.
Har lekt mycket på övervåningen som dom ju råder över helt själva och har uppskattat promenaderna till dagis, skogen och affärn.

Så nej, jag skal inte klaga :)
Nästa steg är väl att få inrett deras rum så det känns som att det är mysit att sova där oxå. Just nu ligger vi alla på två skumgummimadrasser i sovrummet :)
-eller jag sover i Zions rum för det mesta :)
hatar att trängas.

-och förresten... JATACK... gärna Pellisar Trebarnsmamman :) Men det tror jag du vet redan?

/tant trassel

2 kommentarer:

Trebarnsmamman sa...

Skönt att höra att barnen funnit sig till rätta. Skall hålla koll på vädret så skall du se att pellisar kommer dyka upp i snygga brevlådan! Behöver dock nya adressen ;)

Tant Trassel sa...

vädret verkar va kallt mest hela tiden.
Men brevlådan är iaf snygg :)

jag PMar dig på FB.
Kram

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...