söndag, februari 27, 2011

Gomorron Pellisar

Nu har alla våra pellisar kommit från svärmor hem till oss igen.
Dom brukar åka hem till henne på hösten för att övervintra i hennes källare.
Alltid lika spännande att se vikka som lever och vikka som e döda.
Förra året vet jag inte om en enda överlevde. Detta berodde på att vi var lite för sena med att ta in dom på hösten, så dom frös nog ihjäl.

Men ja... nu samsas alla i fönstren, små taniga pinnar, vissa ser helt döda ut andra gröna och fina blad.
En hängpellis som jag köpte förra året har överlevt.
NU längtar jag dubbelt så mycket till våren och sommaren då man kan få se just den blomma igen, för den var lite special.
Nästan blå.



Snälla snö... försvinn!
/tant trassel -dansk och osnöig

2 kommentarer:

Rebecca sa...

Vilken härlig blogg du har! Hittade just hit via itsallvintage :)

Tant Trassel sa...

haha... söta du Rebecca...sitter å kollar din blogg jag mä... bara ler :)
Du passar mig mycket bra!

Kul att du tittade in. Itsallvintage är oslagbar. Tacksam att bli omnämnd! Tacksam att få bli en del av din blogg oxå.
Välkommen!
Kram

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...