måndag, februari 21, 2011

tadaaaaaa

Ibland överraskar man sig själv :)
Hade två auberginer jag skulle ha använt och bestämde mig för att tärna den och steka upp den.
Saltade först och ställde åt sidan så dom kunde dra ur vattnet.
Hade dessutom två chorizo korvar som var 'över'. Dom tärnade jag oxå och stekte upp. I med en halv röd paprika och två fet vitlök.
I med auberginen... vikket inte var så bra utan den skulle jag ha stekt för sig själv innan, men det vert skit gott ändå haha
Sist hade jag kokat några nävar med svarta linser från Risenta.
Detta pga av att jag skulle testa ett nytt recept OCH för att jag verkligen försöker få in baljväxter i min kost för att på så sätt dra ned på mitt köttätande.
ÖVAR verkligen för jag har INTE gillat det från början!
Iaf så hade jag kokat linserna i buljong och låtit dom kyla av i sitt eget spad så det var jätte gott. I med ett ordentligt gäng i min 'panna' och se... plötsligt hade jag skapat en JÄTTE god måltid.
Överraskade mig själv och nu har jag matlåda till tre dagar med min goda mat haha
Men testa själv att blanda i linser i saker och ting... du kan 'gömma' dom i färsbiffar, köttfärssås och annat sånt.
Sunt å gött
Puss
/tant trassel

Inga kommentarer:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...