tisdag, september 18, 2012

Måste ju läsa!

Ja som ni redan vet så kantas mitt liv av dåligt samvete.
Verkar va så jag funkar.
Numera kan jag ryta till om jag känner mig orättvist bemött men är det en människa jag tycker om ångrar jag med ETT att jag försvarade min egen stolthet och önskar att allt var glömt. Tills nästa gång.

Ett dåligt samvete jag har är detta med litteratur.
Jag älskar böcker. Eller...jag älskar att köpa, hålla i, bläddra, påbörja men sen tar det slut. Oftast. Det beror inte på att ämnet är ointressant eller så. Nej! Jag vet att viss litteratur är bra för mig. Men jag hittar aldrig ro!
Jag är helt off när ungarna har lagt sig och för tiden, skall det orkas med NÅT efter sängdax då är det renovering som prioriteras.
Böckerna ligger överallt. Jag bär runt dom. Längtar efter den stunden i livet då JAG kan få va en sån som läser mycket böcker.
Tills dess får jag spä på mitt dåliga samvete genom att handla nya böcker som man/jag borde läsa, som kan ligga jämnt utspridda i mitt hem å flina åt mig.

Nåväl. För barnen läser jag iaf. Varje dag.
*klapp på axeln*

/tant trassel som förresten har ont i halsen

Inga kommentarer:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...