söndag, augusti 04, 2013

På minisemester

Torsdag efter jobbet drog jag o ungarna mot småland. 
Vi skulle ha en långhelg hos Gucci och Doris som ju flyttade till småland för snart ett år sedan. 
Jag o Simon var och hälsa på i sen november förra året tror jag det var och nu åkte jag själv med barnen. 
Vi stannade först i Ödeshög hos min vän Sarah och sov över där. 
Det blev ett kärt återseende för ungarna. 

Sedan fortsatte vi resan mot Extorp.  Vi stannade till i Gränna vid 9:45 på morron och köpte asstora polkagrisar. Tyvärr hade inte tillverkningen börjat så vi fick nöja oss med grisarna och utsikten. 

Väl i Extorp fick vi ett slemmigt välkomnande av tre glada hundar. 
Gucci o Doris kom ju ihåg oss mycket väl. Det märktes :)
Dom följde med överallt. 
Vi hade några fina dagar där ungarna fick pyssla runt o ha lite riktig sommarlov. Ni vet...bara skrota, spela tvspel, bada, busa, äta glass och underliga frukostpålägg (familjen är från Nederländerna)

Ut över det åktes det fyrhjuling för fulla muggar.
Över stock o sten. Genom sjö och land... Ibland lite för långt ut i sjön...

Vi åkte även in till Ljungsbro och tittade runt lite. Åt glass på torget i stekande hetta och hittade ett stort loppis på ett torg. 

Klappa jättehästar gjorde vi mä. Eller...nja inte jag dårå utan ungarna... :)

Efter vår citytur i Ljungby kom regnet och åskan äntligen. Det var näääästan för olidligt innan!

Ett projekt som husse i familjen hade var att göra varsin namnskylt till ungarna.
Dom var med under processen när Maarten svetsade, kapade, bockade och böjde, målade och ritade. 
Barnen var jättenöjda!

Och nu är vi äääntligen hemma!
Jag har underprioriterad mitt hem så fruktansvärd dom sista veckorna. Vi kom hem kl 18 och från vi kom in genom dörren tills sängdax har jag plockat o diskat o torkat. Oerhörd skönt!
Men allt som allt en bra helg tycker vi. 
/tant trassel

1 kommentar:

orcid sa...

verkligen en härlig tripp kan jag se och läsa :D
så roligt att se Gucci på bild :)

och dom där namnskyltarna- helt underbara ju! Me like!

pöss o kram

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...