söndag, augusti 25, 2013

Progress de trapp

Hej å hå. 
Tänkte jobba hela söndagen hemma o va duktig o göra en massa saker men jag åkte på fest på lördagkvällen och tog mig en spontan karatefylla vilken som vanligt ledde till blåmärken och bitmärken överallt efter brottningsmatcher, motorsågslek, tävlingar osv. Och som en karatefylla sig bör så var uppvaknandet ju lika intressant. Hittade till slut mina bilnycklar i någon annan ficka, mobilen välgömd i köket och min bil stod i skogen (??) 
Sååå klockan blev närmre 18 innan jag ens hade kommit hem till Laxå. 
Som straff för att ha sovit bort nästan hela dagen tvingade jag mig själv att måla klart räcket på trappan. Kan ju säga att det tar en jäkla tid med alla ytor som skall penslas. Jörgen (han som hjälper mig m trappen) hade hjälp mig med att måla hälften på ena sidan så det var ju bara att köra vidare. 


Jag använder Hammarlack som i konsistensen mest påminner som segt smält lakrits. 
Kl 20:30 hade jag målat klart. Äntligen fick jag ta kväll med stelfrysna fingrar och kropp och en känsla av förnöj. 
Det kommer bli såååå fint tror jag. 


Granntanten smög förbi och sa att jag var en tuffing. Det kändes fint :)
I eftermiddag kommer Jörgen igen o då ska vi måla trappen. Han ville bestämt vara med att göra det bara för att inte missa känslan att "nu är jobbet klar" och det förstår jag! 

/tant trassel

1 kommentar:

orcid sa...

snyggt räcket blev och det kommer bli så snyggt när det är klart!

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...