onsdag, augusti 21, 2013

Hej trägolv!

Tyckte jag hade kollat om det fanns trägolv under plastgolvet i stugan. Kunde ändå inte släppa tanken riktigt och kollade en extra gång.
...det vaaaar nåt därunder alla lager...
Då gick det inte att hålla fingrarna i styr längre!


Under plastmattan låg...en jävla massa lim i kanterna och en jättefin typ linoliummatta i grått som hade lagts i plattor lixom. 
Fick lite ont i magen vid tanken på att även riva bort den men hur fin den än var så var den för det första skadat av all lim och för det andra så ogillar jag på riktigt grått. 
Så jag tog en fika medan jag kollade på dom fina gråa plattorna och sen tog jag tag i nästa lager...åhh herregud!!
Tur att jag hade Zeb på besök när jag fick detta infall för det var så jävla jobbigt!


Under den gråa mattan låg det ett tjockt lager med typ tjära. Under den en masonitskiva som i sin tur hade limmats på trägolvet med mera tjära. Och hade spikats såklart. 


Vi kämpade på en liten bit åt gången. Skrek o svettades. 
Sen fick jag lägga mattor på hela golvet tills jag får ut småspikarna och får rivet dom andra golven så jag kan hyra en golvslip. 
Kommer gå åt lite papper för att få bort tjäran tyvärr...
Men enl golvkillen på jobbet är det nog enda lösningen. 
Ska bli spännande :)

1 kommentar:

Katja sa...

ja det där jobbet har man ju gett sig på själv förr. Men fint blir det ju när det är klart. Du får lägga upp mer bilder sen när arbetet fortskrider :)

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...