onsdag, juli 17, 2013

Prio på prio


Livet är ett liv där prioriteringar står överst på prioriteringslistan. 
Det e mitt liv. 
Alla prioriterar, visst, men det känns ofta som att jag har så dåligt plats med spontanitet i mitt liv. 
Skall jag tex duscha på en vardag då måste jag göra det innan jag gör nånting annat när vi kommer hem kl 17:45
Annars måste jag lägga mig med blött hår och jag avskyr det. 
Skall jag duscha blir det typ mackor o yoghurt till kvällsmat och oftast hinner man inte känna på solen och lugnet alls om jag väljer att ta disken tex, plocka el ordna m tvätten. 
Så igår värmde jag en hög m köttbullar åt ungarna, bredde en macka o sen hoppade jag i duschen och fick gnuggat bort all skit. Man blir mycket skitig på ett bygge!
Sen gick jag ur duschen utan att torka mig, svepte handduken runt mig, hällde upp en folköl och satte mig i solen en timma o bara andades. 

Längtar bara dit då man inte alltid måste välja bort hemmet för sig själv. Eller maten för disken. Eller barnen för en dusch. 
Ja ni fattar...

/tant trassel

1 kommentar:

orcid sa...

gott att du tog dig egentid. du behöver det. det kommer mer sånt ska du se. kram <3

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...